Перші враження SHIMANO DEORE XT M8100

НОВА СЕРІЯ SHIMANO DEORE XT & SLX
12-ШВИДКІСНА ТРАНСМІСІЯ ДЛЯ МАУНТІНБАЙКЕРІВ

Технології, побудовані на досвіді перемог світових лідерів в
МТВ, стають доступними для аматорів і ентузіастів.
Нова група DEORE XT M8100 успадкувала усі продуктивні риси попередніх серій, щоб задовольнити
найвимогливіших і відчайдушних велосипедистів сьогодення.
В той же час, нова серія SLX M7100, сформована з тієї самої ДНК що і XTR та DEORE XT. Ця серія була
розроблена для забезпечення високої якості роботи компонентів для тих, хто тільки досліджує свою
пристрасть до гірських велосипедів.
DEORE XT – довговічність і продуктивність для сучасних гірських
райдерів.
Нова серія DEORE XT M8100 включає такі функції, як новаторські 12-швидкісні касети з технологією
MICRO SPLINE та діапазоном 10-45T або 10-51T, шатуни 1×12 або 2×12 з технологією HOLLOWTECH II,
потужними 2-поршневими або 4-поршневими гальмами, шифтерами ISPEC-EV, з широким діапазоном
регулювання, 12-швидкістна трансмісія з точною роботою передніх та задніх перемикачів, ротори з ICE
TECHNOLOGIES FREEZA, які швидко охолоджуються та вілсети для XC або Enduro. Все це вдосконалено з
урахуванням потреб велосипедистів сьогодення.

Шатуни: Нові шатуни DEORE XT 1X12 HOLLOWTECH II з інтегрованою віссю каретки. Зірки мають
технологію Dynamic Chain Engagement+, і профіль narrow/wide, що є запорукою покращеної стабілізації
ланцюга і плавності трансмісії. Для надійного та швидкого кріплення зірок шатун має систему прямого
монтажу (direct mount). Шатуни поставляються з зірками 28T, 30T, 32T, 34T, 36T. Вони є
взаємозамінними з зірками XTR та SLX. Довжина шатунів від 165мм до 180мм.

Шатуни DEORE XT доступні для трьох чейнлайнів (chainline):
— 52мм (FC-M8100-1) для Over Lock-Nut Dimensions (O.L.D.) 142мм або 148мм, що дає найбільш вузький
172мм Q-фактор (відстань між зовнішніми краями шатунів)
— 55мм (FC-M8120-1) для O.L.D. від 148мм для більш широких шин та ширшого кліренсу рами (Q-фактор
178мм)
— 56.5мм (FC-M8130-1) для O.L.D. 157мм та надшироким Q-фактором 181мм
Вага шатунів: FC-M8100-1: 620 гр, FC-M8120-1: 628 гр, FC-M8130-1: 636 гр (зірки 32T; 175 мм, без
каретки).

Шатуни DEORE XT 2X12 HOLLOWTECH II з розрахунком 36х26T в парі з касетою 10-45Т пропонують
максимальний діапазон передач і завдяки невеликому кроку передач підтримується стабільний каденс
і надаються додаткові можливості на будь-яких ділянках траси.
Доступні дві пари шатунів, обидві мають двоболтову систему кріплення лівого шатуна на вал. Шатуни
FC-M8100-2 мають 142мм O.L.D. для чейнлайну 48.8мм та Q-фактору в 172мм. Шатуни FC-M8120-B2
мають 148мм O.L.D. для чейнлайну 51.8мм та Q-фактору в 178мм.
Вага для FC-M8120-B2 (36-26T, 175мм, без каретки) становить 672 гр, а для FC-M8100-2 36-26T, 175мм,
без каретки) 654 гр.
Касета: 12-швидкісні касети DEORE XT поставляються з системою MICRO SPLINE і доступні у варіантах
10-45T з малим кроком передач або 10-51T для забезпечення максимального діапазону перемикань.
Обидві касети також мають функцію HYPERGLIDE +, що дозволяє швидко переключати передачі і
надзвичайно тихо працювати трансмісії. Алюмінієвий павук касети, який тримає десять сталевих зірок і
дві алюмінієві, надає оптимальне співвідношення міцності та ваги. Касета CS-M8100-12 10-51T важить
470 гр, а 10-45T – 461 гр.

Ланцюг: Новий 12-швидкісний HG-ланцюг DEORE XT був перероблений з розширеною внутрішньою
пластиною для поліпшення зчеплення та стабілізації ланцюгу, має хромовані пластини роликових

ланок, що збільшують довговічність і забезпечують плавність переміщення ланцюгу по касеті. Ланцюг
CN-M8100 (113 ланок + лінк швидкого з’єднання Quick Link) важить 252 г.
Перемикачі: Задні перемикачі Deore XT доступні у варіантах для сінглу (RD-M8100-SGS) та для шатунів з
двома зірками (RD-M8120-SGS), обидва забезпечують точне і швидке перемикання через величезний
діапазон передач. Обидва перемикачі мають технологію SHIMANO SHADOW RD+, демпфер та ролики
на 13 зубів, що робить поїздку тихішою і приємнішою. Вага заднього перемикача: RD-M8100-SGS: 284
гр, RD-M8120-SGS: 290 гр. Передній перемикач DEORE XT поставляється в одній специфікації для лінії
ланцюга 48,8мм і 51,8мм, але доступний для кріплень типу D, E або M. Вага переднього перемикача:
FD-M8100-D: 135гр, FD-M8100-E: 106гр, FD-M8100-M: 114гр.

Шифтери: З технологією монтажу ISPEC-EV, які акуратно монтуються на гальмівну ручку, мають бокове
та обертальне регулювання, що дозволить виставити їх, як Вам буде зручно. Гумова накладка на

важелях і двосторонній хід шифтеру робить перемикання ще більш зручним. Правий шифтер (SL-
M8100-IR) з функцією Multi-release для швидкого скидання передач, а для райдерів, що

використовують сет 2×12 є лівий моноважіль (SL-M8100-IL), який перемикає передній перемикач як
вгору, так і вниз з високою точністю. Манетки DEORE XT M8100 також доступні у версії, що має
звичайний хомут на кермо. Вага перемикачів: SL-M8100-IR: 120 гр, SL-M8100-IL: 73 гр, SL-M8100-R: 117
гр, SL-M8100-L: 78 гр.

Гальма: Каліпери DEORE XT доступні у XC-специфікації, що має два поршня або Trail / Enduro
модифікації з чотирма поршнями. 2-поршнева версія має таку ж конструкцію, що і попередня – XT
M8000, що сумісні з полімерними гальмівними колодками G02A/3A/J02A/3A, або з металевими
G04S/J04C, тоді як 4-поршнева версія має абсолютно нову конструкцію, як XTR M9100, і використовує
колодки N03A (полімер) або N04C (метал) з додатковими охолоджувачами (сумісні також з колодками
D03S або D02S).

Ручки DEORE XT більшої потужності і меншим вільним ходом сумісні з каліперами XC та Trail / Enduro та
мають технологію для більш швидкого підведення Shimano SERVO WAVE. Ручки гальм відтепер мають
дві точки контакту з кермом для більш жорсткого відчуття гальма. Ручки також оснащені регулятором
досягнення та гвинтом регулювання вільного ходу для простого налаштування гальм на трейлах.

Комплект гальм XC (BR-M8100/BL-M8100) з роторами (160мм RT-MT800) і колодками має вагу 392 гр, а
гальмівний комплект Enduro (BR-M8120/BL-M8100) важить 410гр, включаючи ротори та колодки.
Ротори: Перероблені ротори DEORE XT-ICE TECHNOLOGIES FREEZA (RT-MT800) розроблені для
максимального охолодження. Як результат, гальмування є більш стійким, а колодки зношуються
повільніше. Тришарова конструкція сталь-алюміній-сталь краще поглинає надлишкове тепло і розсіює
через охолоджувальні ребра. Доступні розміри — 140мм (88 гр), 160мм (109 гр), 180мм (132 гр) і 203мм
(164 гр).

Колеса: На відміну від серії XTR M9100, серія Shimano DEORE XT M8100 пропонує готові колеса 27,5″ і
29″ для XC і Trail / Enduro. Безкамерні колеса Shimano XC мають внутрішню ширину 24 мм, що
дозволить поставити гуму шириною до 2.35″. 28 прямих спиць з прямим і подвійним батінгом
забезпечують ідеальне поєднання жорсткості та ваги (WH-M8100-27.5: 1764 гр, WH-M8100-29: 1840 гр)
для швидкого катання XC.
З іншого боку, маємо колеса DEORE XT Trail / Enduro – ободи з внутрішньою шириною 30 мм і підходять
для шин шириною до 2.6″. Задні втулки (O.L.D. 148мм), алюмінієві ободи з 28 J-зігнутими спицями
забезпечують міцність і малу вагу безкамерних коліс для агресивних райдерів та не менш агресивних
умов катання (WH-M8120-27.5: 1846 гр, WH-M8120-29: 1932 гр). Обидва комплекти колес для XC і для
Trail / Enduro мають вісі E-THRU (15мм спереду, 12мм ззаду), шириною в 148мм O.L.D. і мають

SPLINE.

Передні/задні втулки DEORE XT доступні у розмірах O.L.D.: 100 мм і 142 мм, 110 мм і 148 мм і 157 мм.
Вага втулок: HB-M8110: 142 гр, HB-M8110-B: 147 гр, HB-M8110-BS: 158 гр, FH-M8110: 305 гр, FH-M8110-
B: 307 гр, FH-M8110-BS: 306 гр, FH-M8130 -B: 310 гр.

SLX – для тих хто тільки досліджує свою пристрасть до
гірського велоспорту.
Як і DEORE XT, нова серія SLX M7100 також має новаторську 12-швидкісну касету MICRO SPLINE з
діапазоном 10-45T або 10-51T, шатунами 1×12 або 2×12, спеціальним 12-швидкісним ланцюгом рівня
SLX, 2-поршневими або 4-поршневими гальмами, і шифтерами ISPEC-EV, вдосконалені передній та
задній перемикачі та комплекти втулок для 12-швидкістних касет. В новому SLX використані преміум
технології для тих, хто тільки відкриває для себе справжній світ маунтінбайку.

Шатуни: Нові шатуни SLX 1×12 HOLLOWTECH II з інтегрованою віссю каретки. Зірки мають технологію
Dynamic Chain Engagement+, і профіль narrow/wide, що є запорукою покращеної стабілізації ланцюга і
плавності трансмісії. Для надійного та швидкого кріплення зірок шатун має систему прямого монтажу
для спрощення зміни зірок.
Шатуни поставляються з зірками 30T, 32T, 34T, що є взаємозамінними з XTR та DEORE XT. Довжина
шатунів від 165 до 175мм. Шатуни SLX M7100 доступні для трьох типів чейнлайнів:

— 52мм (FC-M7100-1) для O.L.D. 142мм або 148мм, що дає найбільш вузький Q-фактор 172мм (відстань
між зовнішніми краями шатунів)
— 55мм (FC-M7120-1) для O.L.D. від 148мм для більш широких шин та кліренсу рами (Q- фактор 178мм)
— 56.5мм (FC-M7130-1) для O.L.D. 157мм та широким Q- фактором в 181мм.
Вага шатунів: FC-M7100-1: 631 гр, FC-M7120-1: 638 гр, FC-M7130-1: 656 гр (all 32T; 175mm, без каретки).

Шатуни SLX 2×12 HOLLOWTECH II з розрахунком 36х26T в парі з касетою 10-45Т пропонують
максимальний діапазон передач і завдяки невеликому кроку передач підтримується стабільний каденс
і надаються додаткові можливості на будь-яких ділянках траси.

Шатуни мають двоболтову систему кріплення лівого шатуна на вал. Так само як DEORE XT, шатуни FC-
M7100-2 мають 142мм O.L.D. для лінії ланцюга 48.8мм та Q-фактор 172мм. Шатуни FC-M7120-B2 мають

148мм O.L.D. для лінії ланцюга 51.8мм та Q-фактор 178мм.
Вага для FC-M7120-B2 (36-26T, 175мм, без каретки) становить 682 гр, а для FC-M7100-2 36-26T, 175 мм,
без каретки) 674 гр.
Касета: 12-швидкісні касети SLX поставляються з системою MICRO SPLINE і доступні у варіантах 10-45T з
малим кроком передач або 10-51T для забезпечення максимального діапазону перемикань. Обидві
касети також мають функцію HYPERGLIDE +, що дозволяє швидко переключати передачі і надзвичайно
тихо працювати трансмісії. Алюмінієвий павук касети, який тримає десять сталевих зірок і дві
алюмінієві, надає оптимальне співвідношення міцності та ваги.
Касета CS-M7100-12 10-51T важить 534 гр, а 10-45T важить 513 гр.

Ланцюг: Новий 12-швидкісний HG-ланцюг SLX був перероблений з розширеною внутрішньою
пластиною для поліпшення зчеплення та стабілізації ланцюгу, має хромовані пластини роликових
ланок, що збільшують довговічність і забезпечують плавність переміщення ланцюгу по касеті. Ланцюг
CN-M7100 (113 ланок + Quick Link) важить 252г.

Перемикачі: Задні перемикачі SLX доступні у варіантах з синглом (RD-M7100-SGS) та даблом (RD-
M7120-SGS), обидва забезпечують точне і швидке перемикання через величезний діапазон передач.

Обидва перемикачі мають технологію SHIMANO SHADOW RD+, демпфер та ролики на 13 зубів, що
робить поїздку тихішою і приємнішою. Вага заднього перемикача: RD-M7100-SGS: 316 гр, RD-M7120-
SGS: 322 гр.

Передній перемикач SLX поставляється в одній специфікації для лінії ланцюга 48,8 мм і 51,8 мм, але
доступний для кріплень типу D, E або M. Вага переднього перемикача: FD-M7100-D: 135гр, FD-M7100-E:
166гр, FD-M7100-M: 114гр.
Шифтери: З технологією монтажу ISPEC-EV, які акуратно монтуються на гальмівну ручку, мають бокове
та обертальне регулювання, що дозволить виставити їх, як Вам буде зручно. Гумова накладка на

важелях і двосторонній хід шифтеру робить перемикання ще більш зручним. . Правий шифтер (SL-
M7100-IL) з функцією Multi-release для швидкого скидання передач, а для райдерів, що

використовують трансмісію 2×12 є лівий моноважіль (SL-M8100-IL), який зміщує передній перемикач як
вгору, так і вниз з високою точністю. Шифтери SLX M7100 також доступні у версії, що має звичайний
хомут на кермо. Вага: SL-M7100-IR: 121 гр, SL-M8100-IL: 73 гр.

Гальма: Каліпери SLX доступні у XC-специфікації, що має два поршня, або Trail / Enduro модифікації з
чотирма поршнями. 2-поршнева версія має таку ж конструкцію, що і попередня версія SLX, що сумісні з
полімерними гальмівними колодками G02S/J02A, або металевими G04S/J04C, тоді як 4-поршнева
версія має абсолютно нову конструкцію, як XTR M9100, і використовує колодки N03A (полімер) або
N04C (метал) з додатковими охолоджувачами (сумісні також з колодками D03S або D02S).
Ручки SLX більшої потужності і меншим вільним ходом сумісні з каліперами XC та Trail / Enduro та
мають технологію для більш швидкого підведення Shimano SERVO WAVE. Ручки гальм відтепер мають
дві точки контакту з кермом для більш жорсткого відчуття гальма. Ручки також оснащені регулятором
досягнення та гвинтом регулювання вільного ходу для простого налаштування гальм на трейлах.

Комплект гальм XC (BR-M7100/BL-M7100) з роторами (160 мм SM-RT70) і колодками має вагу 425гр, а
гальма Enduro (BR-M7120/BL-M7100) важить 444гр, включаючи ротори та колодки.
Ротори: Ротори рівня SLX ICE TECHNOLOGIES (SM-RT70) розроблені для максимального охолодження.
Як результат, гальмування є більш стійким, а колодки зношуються повільніше. Тришарова конструкція
сталь-алюміній-сталь краще поглинає надлишкове тепло. Доступні розміри: 140мм (121 гр), 160мм (133
гр), 180мм (159 гр) та 203мм (193 гр).
Втулки: Передні/задні втулки SLX доступні у розмірах O.L.D 100мм і 142мм, 110мм і 148мм і 157мм.
Задні втулки (FH-M7110) мають інтерфейс барабану Shimano MICRO SPLINE. Вага втулок: HB-7110: 142
гр, HB-M7110-B: 147 гр, FH-M7110: 350 гр, FH-M7110-B: 354 гр, FH-M7130 -B: 359 гр.

Підсумовуючи величезний вибір опцій, нова серія DEORE XT M8100 забезпечує високу
продуктивність для сучасних вимог і авантюрних маунтін-байкерів, тоді як серія SLX M7100, що має
ту саму базу, є рішенням високої якості для тих, хто починає цікавитися гірським велоспортом.
Генрі Бош, координатор Shimano Europe MTB: «Хоча швидкість, фокус і
контроль були мантрами, якими ми жили під час розробки XTR, нам треба
було розширити це для DEORE XT і SLX. Ми багато думали про те, як і чому
люди катаються на гірських велосипедах. Для нас відповідь полягала в тому,
щоб створити набір компонентів у правильному класі та специфікації, щоб
відповідати конкурентним амбіціям, відчайдушним стилям їзди та якості для
маунтін байкерів по всьому світу, перш за все переконавшись, що райдери
отримують надійну продуктивність і якомога більше задоволення.»